suusgb2.reismee.nl

Koh Mook

Om 8.30 uur werd ik opgehaald met een longtailbootje voor mijn volgende eiland, dit keer gelukkig gewoon voor het hotel zodat ik niet weer dat hele eind over het strand hoefde te zwoegen. Een half uurtje varen was het maar, vlakbij dus! Achteraf heb ik er de hele tijd naar liggen kijken vanaf het strand, haha. Midden op zee nog een overstap voor velen naar een ander longtailbootje, behalve voor mij. Ik was de enige die naar Koh Mook ging. Wel even opletten want mijn koffer lang alweer in het andere bootje.

Bij aankomst op de pier van Koh Mook had ik prachtig uitzicht over het resort waar ik de komende 3 nachten verblijf. Het ligt op een soort aanhangsel van het eiland (weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven) van ongeveer 50 meter breed en 200 meter lang, met aan beide kanten dus strand en zee, nice! Eigenlijk is het hele aanhangsel strand. Er tussenin staan de huisjes en 2 zwembaden. Op het puntje van het aanhangsel het restaurant zodat daar rondom alleen maar strand en zee is. De huisjes staan allemaal los van elkaar met ieder grote raampartijen met openslaande deuren en een grote veranda met 2 ligbedden erop. Ik had een huisje 1e rij aan het strand geboekt, als je het doet moet je het ook goed doen toch?! Bij aankomst werd ik opgehaald door een soort golfkarretje dat mij naar de receptie bracht waar ik een lekker koud bakkie thee en een koude nat doekje kreeg waarna mijn huisje werd toegewezen….. haaaaaalleluja, hier word ik blij van! Wat een luxe en vanaf mijn ligbedje echt maar een paar meter van het strand. In bed hoor ik zelfs de zee….

De eerste 2 dagen heb ik wat rondgewandeld over het ‘aanhangsel’ en verder beetje zwemmen en in de schaduw op mijn veranda gelegen, boekje gelezen en zo nu en dan de paar stappen gedaan naar de zee. Grappig is dat ze hier 2x per dag langskomen, 1x om schoon te maken waarbij iedere dag schone lakens en ’s avonds komen ze alle deuren dicht doen, de lampjes aanzetten, airco aan en klamboe om het bed hangen. Ik hoef zelfs echt niets te doen.

De derde dag had ik een privé excursie geboekt naar de Emerald Cave. Dit is echt een toeristen plek waar vele tourtjes naartoe gaan en ik wilde voorkomen dat ik dat mooie plekje met 100 andere toeristen moest delen, vandaar de prive excursie en kan je bovendien ook zelf je tijd bepalen. Attent was nog dat ik werd gebeld door de receptie dat er een andere dame ook alleen verblijft die dezelfde excursie wilde doen waarbij ze mij vroegen of ik het goed vind als zij met me mee gaat zodat de kosten gedeeld kunnen worden. Prima, ook handig voor de foto’s. Nog een nadeel van alleen op vakantie zijn. Eerder had ik al het nadeel genoemd van je rug insmeren haha (meer nadelen kan ik echt niet verzinnen). Grappig weer, want deze meid heeft ook 1 dag tegelijk met mij in hetzelfde hotel op Koh Lanta gezeten, wat is de wereld van Thailand toch klein. 8 uur vertrekken we zodat we de andere vele andere toeristen voor zijn. En inderdaad, de eerste 10 minuten waren we de enigen, daarna nog 2 mensen uit ons hotel, verder niemand. Na klein half uurtje varen kwamen we aan bij de ingang. De enige manier om binnen te komen is 800 meter zwemmen door een pikdonker grot. Gelukkig ging onze gids met zaklamp ons voor. Best scary, ook geluiden van de wind maakte het niet minder spannend. En tijdens het zwemmen maar vooral niet denken wat er eventueel om je heen zwemt haha. Eenmaal aan het einde kwamen we ‘binnen’, een soort binnenplaatsje met de enige toegang dus het zwemmen door de grot (bij vloed kan je de grot dan ook niet in of uit). Verder bestond het uit een klein strandje met eromheen enorme hoge met jungle begroeide wanden. Alleen aan de bovenkant was het open. Supermooie plek!! Na een tijdje gingen we weer terug de donkere grot in en nog een uurtje snorkelen op 2 verschillende plekken. Het was mooi maar viel volledig in het niet bij het snorkelen op mijn vorige eiland. Desondanks was het zeker geslaagd!

Nu nadert het einde van mijn vakantie toch echt. Vanmorgen nog even lekker rustig aan gedaan en bijna, om 15.00 uur, word ik opgehaald, met de boot naar het vaste land gebracht en vervolgens met de taxi naar het vliegveld in Trang. Om 18.40uur vlieg ik in zo’n 5 kwartier naar (het verkeerde vliegveld van) Bangkok waarna ik nog een taxi moet regelen naar een hotel 3km bij het juiste vliegveld van Bangkok vandaan. Daar nachtje slapen, misschien nog even tijd om bij het zwembad te liggen en dan donderdag om 12.30 uur vertrekt de 11 uur durende vlucht terug naar Schiphol. Om 19.30 uur Nederlandse tijd sta ik dan toch echt weer op Schiphol.

Dit was dan ook mijn laatste blog, superleuk dat jullie ze hebben gelezen. Ik vond het superleuk om ze te schrijven en ik heb gelijk een soort van logboek van wat ik allemaal gedaan heb! De maand is werkelijk voorbij gevlogen…. Tot in Nederland!!

Ps Houden jullie dat zonnetje nog even vast?????

Reacties

Reacties

Astrid

Wat gaat zo'n maand dan snel voorbij! Heel veel plezier de laatste dagen en alvast een veilige reis terug gewenst! Geniet er nog even keihard van! X

Judith

Wat een prachtige reis en wat een mooie avonturen allemaal. Ik zit jaloers te lezen achter mijn computer.
Jammer dat het alweer voorbij is. Goede terugreis!

Tante Ria

Mooie verjhalen nog een dagje genieten en dan weer op weg naar huis. Prettige vlucht en tot gauw!!

Tessa

Goeie terugreis fuus!!! X

brigitte

Jeetje, wat is het hard gegaan zeg...
Ik heb genoten van je verhalen!!
Geniet van de laatste uurtjes daar en een hele goede reis terug!!!

X

Anneke

Jeetje suus kljnkt als een fantastisch afscheid van je mooie reis! D eed tijd is zeker snel gegaan! Ook voor je lezers! Fijn dat we je reis op deze manier konden medmaken. Doe jog even rustog aan en een hele goede reis terug! Tot snel xxx

Sissie

Lieve sis en nu zit je helemaal alleen in het vliegtuig.. ik kan nie wachten tot vanavond..
Dikke kusssss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!