suusgb2.reismee.nl

Koh Lanta

Allereerst vind ik het super dat jullie mijn verhalen en foto’s volgen. Als er een ‘vind ik leuk’ knop zou zijn zou ik jullie opmerkingen stuk voor stuk liken, dus bij deze!

Koh Lanta is een relatief rustig eiland waar toch nog wel van alles te doen is. Geen grote feesten, wel genoeg barretjes en vele goudgele stranden.

De weg naar Koh Lanta toe bleek op z’n typisch Thais te gaan. Ik had het zelf nog niet echt meegemaakt maar al wel over gehoord. Ik had een combi minivan- bootticket geboekt van Khao Sok naar Koh Lanta. Toen ik het boekte stond vermeld dat ik om 8.15u werd opgehaald en zou aankomen op Koh Lanta om 13.30u. Om 12u arriveerde ik in Krabi Town waar de boot vandaan zou vertrekken Daar werd mij verteld dat de ferry pas om 13.30u zou vertrekken. Hmmm, 1,5 uur wachten dus. Er was ook een ferry om 11u, die had ik kunnen halen als er niet tientallen wisselingen van passagiers waren geweest (met bijbehorende omrijdingen). Gelijk maar geluncht en gewacht en gewacht en gewacht. Uiteindelijk werd om 14.45u verteld: no boat no boat, zodat we allemaal weer in een busje gestopt werden die een kwartier later vertrok. 10 minuten later stond er weer een ander busje klaar, dus iedereen moest overstappen. Iets met benzinetekort in het eerste busje. Koh Lanta is dus ook via land en een klein stukje ferry (meer een grote pond waar tientallen auto’s tegelijk op gaan) bereikbaar alleen het is een stuk om. Gelukkig heb ik een app gedownload waarop ik kan zien waar ik mij bevind zonder het internet op te gaan. Heel handig want dan weet je in ieder geval dat je de juiste kant op gaat! Uiteindelijk 18u afgezet bij mijn hotel, 4,5 uur later dan vooraf aangegeven...

Een andere uitdaging was nog mijn hotel. Ik had woensdag een hutje zo goed als op het strand geboekt voor 4 nachten vanaf zaterdag. Alleen donderdag toen ik de 2daagse tour boekte bleek dat het niet mogelijk was om daarna (op zaterdag) gelijk door te gaan naar Koh Lanta. De volgende ochtend is de eerste optie. Dus ik het hotel op Koh Lanta gemaild met het verzoek mijn boeking te wijzigen, vanaf zondag 4 nachten. Toen ik 2 dagen later weer wifi had, had ik een email dat mijn boeking geannuleerd was omdat ik niet was komen opdagen…. Nou goed, ik dacht, ik ga er wel gewoon naartoe en hoop dat mijn geboekte hutje nog beschikbaar is. En dat was zo gelukkig. Mijn bungalow wordt toegewezen en ik ben gelijk ervoor gaan zitten en heel relaxt de zonsondergang gaan kijken, rondgekeken, gegeten en een boek gelezen.

De eerste dag hier heb ik vooral enorm lui doorgebracht. Beetje slapen, zonnen, zwemmen en lezen, heerlijk! Het lijkt wel of ik zo goed als alleen ben in dit hotel! Eind van de middag even beetje rondgelopen, een pedicure gespot en wat rondgevraagd naar de mogelijkheden van het huren van een scooter, het doen van een dagtripje en het vervoer naar mijn volgende accommodatie. Vanmiddag heb ik namelijk ook de rest van mijn vakantie vastgelegd, twee hotels op verschillende eilanden en mijn terugvlucht naar Bangkok. ’s Avonds een pedicure gedaan, ik heb nu heel mooi turquoise blauw gelakte teennagels. Maar daarvoor natuurlijk wederom de zonsondergang gekeken want wat is die hier mooi...

De tweede dag staat het huren van een scooter op het programma. Koh Lanta is een relatief klein eiland, in 45min ben je van het noorden naar het zuiden van het eiland getufd. Ook is het eiland niet druk en zijn de wegen goed, dus uitermate geschikt voor een scooter (vertelde het internet mij). De vorige keer dat ik een scooter huurde reden we met een groepje, toen heb ik niet meer gedaan dan de anderen volgen. Nu ging ik alleen dus wel even opletten. Zeker het links rijden maakt het soms niet makkelijk, maar alles ging prima. Heb de hele dag gedaan over het eiland rondrijden. Eerst helemaal naar het zuiden waar je door bergachtige jungle rijdt met uitzicht op verschillende stranden. Hierbij kwam ik een keer twee overstekende aapjes tegen, een olifant die langs de kant van de weg stond, maar ook brommers met zijspan volledig volgeladen met meubilair. Zo verhuizen ze hier dus… Eerste stop was een drankje met prachtig uitzicht waar naast het restaurant een paadje naar beneden liep, naar Ao Nuy Beach. Hier had ik over gelezen dus dat paadje ging ik af. Phoe steil weer maar het was leuk, strandje was op 2 mensen met een kano na verlaten en er was 1 strandtent dat bijna volledig is gebouwd van aangespoeld hout, meer was er niet! Hier beetje rustig aan gedaan en weer terug omhoog naar de scooter. Vervolgens verder naar het zuiden en nog even gestopt met uitzicht over Bamboo Bay Beach, daarna ergens geluncht met mooi uitzicht op Kantiang Bay, waarna ik het eiland ben overgestoken naar de andere kant, de oostkust. Hier heb je geen stranden. Wel nog Koh Lanta Old Town, een schattig en authentiek dorpje waar ik ook doorheen gereden ben. Alle huizen staan hier op palen. De rest van de middag het rondje over het eiland afgemaakt maar verder eigenlijk niet meer gestopt. Zo rond 17.30u was ik weer terug bij mijn hotel, mijn was opgehaald, de zee in gedoken en wederom op een ligbedje genoten van de zonsondergang! Heerlijke dag gehad! ’s Avonds ging het flink tekeer flitsen en onweer, vanaf mijn veranda naar gekeken. Regen blijft nog steeds uit, al zitten ze er hier juist met smart te wachten. Wat mij betreft prima, maar dan ’s nachts….

Mijn derde en laatste dag op Koh Lanta ging ik een boot- snorkeltochtje doen met een speedboot naar Koh Rok. ’s Morgens om 8.45u werd ik opgehaald. Joepie, de boot zat bomvol Chinezen! Na een uurtje varen kwamen we aan bij Koh Rok, snorkelapparatuur op en snorkelen maar. Mooi hier! Vervolgens naar een mooi strandje waar een Thaise lunch voor ons klaar stond waarna je nog ruim een uur had om te zwemmen, luieren en rond te wandelen. Om 13u allemaal weer de boot op waarna we nogmaals een uurtje snorkeltijd kregen en daarna weer terug varen! Als kers op de taart zagen we op de terugweg nog 3 walvissen!! Toen we langs de kust van Koh Lanta voeren, viel mij op hoe mooi het eiland is, onwijs groen binnenland, mooie goudgele stranden en dan die blauwe zee ervoor. Was een topdag alleen iets teveel zon gehad (lees: verbrand). Één van de nadelen van alleen op vakantie zijn, niemand om de bovenkant van je rug in te smeren! Maar goed, ergens happie gaan eten en ik bedacht me dat ik de Thaise massage wel eens wilde uit proberen. Al veel over gehoord en het zou niet bepaald ontspannend zijn maar ja, je moet het toch een x gedaan hebben! Hoe ze het doen, doen ze het maar het was fantastisch. Zelfs terwijl ik iets verbrand ben. Met hun ellebogen, voeten, gewicht, ik weet het allemaal niet maar dit had ik eerder moeten doen! Trouwens weer onweer, flitsen EN regen vanavond! Zijn ze hier bij mee!

Nu volledig ontspannen maar moet het koffertje weer inpakken. Morgenochtend vertrek ik naar mijn volgende bestemming, Koh Kradan.

Reacties

Reacties

Anneke

Wow suus wat klinkt het toch heerlijk daar!!! Geniet ervan xxx

Margareth

O Suus ,wat een prachtige natuur en wat zie je toch veel !
en nu ga je al weer aftellen,alles geregeld voor de komende dagen en nu ... genieten van je laatste week !!! XX Mam

Ilonka

Wat een andere wereld Suus... Zo leuk om jouw verhalen te lezen, zit gewoon die paar minuten in ee andere wereld! en ook zo vreemd dat jij daar dat allemaal meemaakt en ik hier aan het werk ben... Je laatste weekje alweer. Mis je wel hoor! Xx

Thijs

Geweldige verhalen en foto's Suus, heel stoer van je!
dat met die apen joh, herkenbaar! haha en dat met die smok, dat is zonde, die klimtocht ook joh, helemaal op, maar je moet door, ook herkenbaar! Nu al geslaagd, kijk uit en nog veel plezier !! Gr Thijs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!