suusgb2.reismee.nl

Koh Kradan

Mijn idee was om na Koh Lanta naar Koh Lipe te gaan, een eilandje een stuk meer naar het zuiden tegen Maleisië aan. Koh Lipe zou een eiland zijn waar het nog niet zo enorm toeristisch is maar hoe meer ik ging zoeken naar een leuke accommodatie (waarvan veel enorm duur en al volgeboekt was) kreeg ik steeds meer het idee dat dit ook niet meer het geval is. Ik heb mij laten vertellen dat de afgelopen 3 jaar er enorm veel veranderd en bijgebouwd is op Koh Lipe. Ik was echter op zoek naar de eiland waar bijna niets is… Op Koh Lanta werd veel een 4 eilanden excursie aangeboden naar o.a. Koh Kradan en Koh Mook. Met name Koh Kradan zou een waar paradijsje zijn waar veel dagtripjes stoppen om te snorkelen dus ik dacht, als daar hotels zijn wil ik daar wel een paar nachten zitten! En Koh Mook wilde ik ook graag bezoeken ivm de Emerald Cave die daar is. Zo gezegd zo gedaan en een eenvoudig iets op Koh Kradan geboekt en om mijn vakantie luxe af te sluiten een mooi resort op Koh Mook. Koh Mook ligt ook vlakbij de kust en een vliegveld in Trang zodat de route logisch is en ik niet veel reistijd heb. Ook mijn terugvlucht naar Bangkok heb ik geboekt voor woensdagavond.

Om 8.30 uur werd ik opgehaald bij mijn hotel in Koh Lanta. Vervolgens wat andere mensen oppikken waaronder een stel uit Amerika en Duitsland. Ook zij gingen naar Koh Kradan en wel hetzelfde hotel als ik! Om 9.30 uur stonden we bij de pier op Koh Lanta waar ons werd verteld dat de boot om 11 uur zou vertrekken. Ok, 1,5 uur wachten dus. Waarom we niet een uur later werden opgehaald was ons een raadsel maar goed. Een schaduwplek onder een boom gevonden en al onze spullen uitgestald. Om en om gingen we stukje lopen en wat eten zodat de overigen op de spullen konden letten. Na een prachtige boottocht langs de vele eilanden die Thailand rijk is kwamen we aan op Koh Kradan. Wauw wat is het water hier smaragdgroen en het strand zoooooooo wit, echt een paradijsje. Er was geen pier dus iets voor het strand werden we eruit gezet waardoor we een klein stukje de zee door moesten. Koh Kradan is een heel klein eiland met maar een handje vol hotels. Verder is er alleen een weg van de ene naar de andere kant van het eiland. Auto’s, supermarkten en pinautomaten zijn hier bijvoorbeeld niet te vinden. Alle middelen worden dan ook per boot aangeleverd.

Ok, en waar zijn nu al die taxi’s en tuktuks die erom staan te springen om je naar je hotel te brengen? Niet! Het Amerikaanse stel had alleen een dagtasje bij zich en ging gelijk lopen (nadat ik ze had gezegd welke kant ze op moesten lopen, handig die kaart op mijn telefoon). Het Duitse stel en ik hadden al onze bagage mee en hadden daar niet veel zin in. Ik nog gevraagd aan twee van de longtailbootjes die er lagen of zij ons konden brengen maar zij waren van de dagjesmensen en snapte überhaupt niet wat ik bedoelde. Er zat niets anders op dan lopen. Het was ongeveer 800 meter maar over het strand in die brandende zon met een zware tas op je rug….. Het was de eerste keer deze vakantie dat mijn tas op mijn rug moest. Uitgeput kwamen we aan bij onze accommodatie wat bestaat uit een restaurant aan het strand (wat ook gelijk lobby en alles is) met iets van 15 simpele hutjes er omheen waar alleen een bed in staat en ernaast een soort buiten douche met alleen koud water. Maar ja, meer heb je toch ook niet nodig met die prachtige zee op een paar meter afstand van je hutje?!?! En met 40+ gr is een koude douche hemels! Ook zat er een veranda bij met hangmat. Daarnaast is de eigenaar Italiaans en dat zie je ook aan de menukaart, lekker!!

Bizar is hier het enorme verschil tussen eb en vloed, het verschil is een meter of 3 waardoor je ’s morgens met 10 stappen kan zwemmen en je ’s middags serieus iets van 150 meter de zee in moet lopen voordat je nog pas tot je knieën in het water staat. Daarna begint het koraal en moet je oppassen. Maar wat een mooie onderwaterwereld hier, en dat gewoon voor je hotel! Wanneer het eb is zwem je maar 1 meter boven het koraal zodat je prachtig kan snorkelen. Grappig is nog dat er bij het begin van het koraal een bepaald soort zeer aggressief visje was die mij aanviel, zo van, tot hier en niet verder haha. Alleen werkte het in het begin wel bij mij want ik ging mooi weer terug!!

Het enige wat ik hier 2,5 dag heb gedaan is luieren (in een hangmat), zwemmen, snorkelen en lezen. Ohja en heerlijk Italiaans gegeten! Wel merk je dat het regenseizoen begonnen is. Heb hier 2 nachten geslapen, de eerste nacht schrok ik wakker, wat een knallen! Heb een tijdje buiten gezeten en gekeken, wat ging het tekeer. Tweede nacht wederom enorm veel regen en vandaag om 16uur begon het weer te onweren en flitsen boven de zee. Mooi om naar te kijken! Gelukkig duurt dit maar even en koud wordt het niet! Verder zijn de dagen prachtig mooi geweest.

Morgen om 8.30uur word ik opgehaald met een boot om naar mijn volgende en helaas alweer laatste eiland te gaan, Koh Mook. Nog even mijn laatste dagen genieten in volle luxe!!

(Van het snorkelen heb ik allemaal leuke filmpjes gemaakt en daar weer screenshots van maar helaas kan ik die hier niet uploaden)

Reacties

Reacties

Anneke

Jeetje suus wat klinkt dit fantastisch! Heerlijk rusten in een paradijs! Geniet ervan....de tijd vliegt! X

Wendy

Prachtig verhaal en foto's. Dikke x en knuf...

Joke

Hallo Susanne
Geniet nog maar even van al die pracht en lieve mensen! Wat heerlijk om al jou mooie verhalen te lezen en je hebt straks thuis een fantastische vakantie om op terug te kijken. Liefs van joke

Tessa

Klinkt ongelovelijk mooi en heerlijk allemaal suus!!! Geniet van de laatste daagjes daar!:-)

X

Sam

Oooh Suus, klinkt echt fantastisch!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!