suusgb2.reismee.nl

Ao Nang, Krabi

Zo, eindelijk aangekomen bij de stranden van Thailand, yeah! Bij aankomst al even in gesprek gekomen met een Amerikaan die woont in Bangkok en de volgende dag naar Railey Beach wilde gaan. Heel fijn want die had ik ook op mijn lijstje staan. Dus gevraagd of ik met hem mee kon en dat was prima. ’s Morgens om 8.00 uur even ontbijten op het dakterras van het hostel en dat uitzicht…. Op de enorme kalkstenen rotsen van Krabi en de zee!! Vervolgens naar het strand gelopen en een longtailbootje genomen naar Railey. De 15min durende boottocht er naar toe was al bijzonder mooi. En bij aankomst bleek het een heel goed idee geweest te zijn om vroeg te vertrekken. Het was nog heel rustig, super. Railey bestaat uit verschillende delen zodat je rond kan lopen en van de verschillende stranden kan genieten. Ook een wandeltocht naar het viewpoint behoorde tot het plan. De wandeltocht bleek een flinke klim van ongeveer een uur omhoog te zijn (echt heel steil waardoor je over boomwortels en rotsen moest klauteren) en heb er nu (3 dagen later) nog enorme spierpijn van. Maar het was het zweten en ploegen meer dan waard. Supermooi uitzicht over de baai!! Boven nog een beetje meer op ontdekking geweest en uiteindelijk weer naar beneden, dit bleek veel moeilijker dan omhoog maar ja, er was maar 1 weg terug haha. Een maal beneden even lekker geluncht en de rest van de dag op het strand gelegen en van het strand genoten. Railey staat bekend als één van de mooiste stranden van Thailand dus hierna kan het alleen nog maar tegenvallen haha.

Voor de volgende dag had ik een boottochtje geboekt met een Mexicaans meisje uit mijn hostel en wel naar de Phi Phi eilanden en 3 andere plekken. Supermooi maar enorm toeristisch. Wat een mensen waren daar! Vooral bij Maya Beach, de plek waar de film ‘The Beach’ met Leonardo DiCaprio is opgenomen was helemaal bezaaid met toeristen maar ja, wel leuk om gezien te hebben! Deze dag bestond vooral uit varen, zwemmen en snorkelen. Ook het zeewater is hier trouwens warm haha, gemiddeld zo’n 29graden. Eind van de dag kwamen we weer terug en toen moest ik plannen maken voor de volgende dagen. De volgende dag zou ik hier uitchecken. Ik zat enorm in twijfel wat ik zou gaan doen, welke kant ik op zou gaan ivm waar ik mijn reis wil eindigen en zodat mijn route nog enigszins logisch is. Precies op het punt dat ik knopen moest doorhakken kwam Lisa aanlopen op het dakterras van mijn hostel. Lisa had ik mijn eerste dag in Bangkok ontmoet, wat een toeval. Zij ging naar Khao Sok Nationaal park de volgende dag en omdat ik die ook nog wilde doen besloten om met haar mee te gaan. Dus zo gezegd zo gedaan en het vervoer voor de volgende dag geregeld. En voor de ochtend een kajaktour door de mangroves van Krabi.

De volgende ochtend werden we om 8.30 uur opgehaald en was het ongeveer 45 minuten rijden naar onze Kajak bestemming. Dit was totaal niet vervelend want het is hier zo mooi. Overal de kalksteenrotsen en de natuur is mega groen in deze omgeving. Heel gek eigenlijk als je het vergelijkt met het Noorden waar alles superdroog is. Ok, aangekomen op plaats van bestemming kregen we een korte uitleg van hoe het werkt (lijkt vrij logisch maar voor de Chinezen bleek het enorm ingewikkeld) en konden we starten. Achter onze gids aan die ons de mooie plekjes liet zien. Eerst langs de rotsen, even gestopt bij een mini strandje en vervolgens door de mangrovebossen. Wat ben ik blij dat ik dit toch nog geboekt had, want dit was toch ook wel weer zeer de moeite waard! Helemaal bizar werd het toen we door de mangroves dobberden en we een aapje zagen. De gids had ons al gewaarschuwd, waar er 1 is zijn er….. een hele familie!! Een aapje sprong op de boot van onze gids, hmmm dit lieten wij ons niet gebeuren. Wij een beetje uit de buurt gebleven maar al heel snel kwamen er steeds meer en meer en meer. Je kan wel snappen dat lichte paniek toesloeg!! Als je dacht uit de buurt te blijven van de bomen om zo niet de sjaak te zijn had je het mis. Die apen sprongen zo het water in en kwamen naar de bootjes toe zwemmen!!! Ahum, dussssss. En dan kalm blijven zitten haha. Je wilt toch ook niet zwemmen tussen de apen. De reden dat ze dit doen is vanwege de enorme droogte en ze simpelweg op zoek zijn naar drinkwater. Het water hier is namelijk zout. Ze weten dat wij flesjes water hebben dus dat is hun doel. Ze pakken gewoon de flesjes water, bijten voor je neus een gat in het plastic en drinken ‘m leeg. Niet 1, niet 2, niet 3 maar op een gegeven moment 5 aapjes bij ons op de kano! En als je denkt dat je flesjes voor ze kan verstoppen heb je het mis, ze ruiken het gewoon. En zo gingen ze een stukje met ons mee. Achteraf was het een superleuke ervaring maar op dat moment?!?! Heb heel snel 1 foto ervan kunnen maken want was bang dat ze mijn telefoon of camera zouden afpakken. Die verhalen had ik namelijk ook al gehoord maar dat schijnt meer op de plekken te zijn waar de apen gevoerd worden door de toeristen, die apen zijn simpelweg verpest. Maar goed, enorm leuke dag gehad.

Eind van de dag met de minibus naar onze volgende bestemming, het Khao Sok nationaal park. Inmiddels hier aangekomen en zit nu buiten met enorme oergeluiden om mij heen, wat een herrie haha! Hier staat een 2daagse jungle toer op de planning waar ik jullie daarna weer van op de hoogte breng!

Reacties

Reacties

Astrid

Lekker hoor... apen in je boot :D

Leuk om al je verhalen te lezen. Veel plezier met de jungle tour! X

ilonka

OMG!! Apen in je boot ????????

Tess

Whaaaaaa bizar joh!!! Volgende keer een ijzeren thermoskan mee hahahaha

Sam

hahahahaha wat een verhaal!! Echt iets voor jou ook :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!