suusgb2.reismee.nl

Chiang Mai II

Na een paar heerlijke dagen van niets doen ging ik weer terug naar Chiang Mai. Bij de receptie geregeld (hoopte ik want met de jongen was het lastig communiceren) dat ik werd weggebracht naar het busstation van Pai waar om 13 uur mijn minivan vertrok. Jaja, dit keer wel met de minivan ipv privétaxi. Wederom de 3 uur durende rit over de weg met AL die bochten, hmmm, ik had al vele verhalen gehoord over spugende mensen. De spuugzakjes hingen dan ook al netjes klaar bij iedere stoel en jahoor, het meisje achter mij kon het niet binnenhouden, lekker dan. Precies 1 minuut later stopte we om even een luchtje te scheppen, goeie timing!!Op het busstation in Chiang Mai werd ik eruit gezet en een veel te dure taxirit genomen naar mijn volgende stek. Ach, het was duur voor Thaise begrippen maar had er omgerekend nog maar € 2,50 voor betaald. Ik had dit hostel op advies van iemand anders geboekt. Heel leuk resort met zwembad (!) waar je gewone en gedeelde kamers had. Ik koos voor het laatste, had wel weer zin in wat aanspraak. Bij aankomst een kookcursus voor de volgende dag geboekt en verder beetje in de buurt rondgekeken. Ook nog een even een uur volledige oliemassage gehad!

De volgende dag werd ik om 8.30 uur opgehaald voor de kookcursus. Eerst gingen we naar een markt waar we uitleg kregen over de basis ingrediënten welke je nodig hebt om Thais te kunnen koken en kregen we de tijd om nog wat rond te wandelen. Bluh, wat een stank daar op die markt en zag zelfs een kakkerlak lopen tussen het fruit…Vervolgens door naar een boerderij waar we de rest van de dag zouden blijven. De groenten en kruiden verbouwen ze zelf op de boerderij waar we dan ook een rondleiding krijgen en het eea konden proeven. Daarna ging het koken beginnen. We moesten vooraf al aangeven wat we wilden maken. Opzich was het niet heel moeilijk want de ingrediënten lagen allemaal al klaar. De bedoeling was dat ik thuis ook Thaise gerechten kan gaan maken, maar dat wordt alsnog een uitdaging denk ik! Het was een geslaagde dag, veel te veel eten want alle gerechten moesten natuurlijk ook nog opgegeten worden. Moet zeggen, dat valt niet mee in die hitte. Het was die dag 43 gr in de schaduw!!

Om 16 uur weer terug in het hotel en gelijk het zwembad in waar ik de komende uurtjes nog even lekker ben bijgekomen. ‘s Avonds op zoek gegaan op het internet en een hostel geboekt voor mijn volgende verblijf.

Voor maandag om 14.30 had ik een taxi geregeld naar het vliegveld. Tot die tijd bestond mijn dag wederom uit relaxen bij het zwembad en bekijken wat ik verder nog allemaal wil doen als ik bij de eilanden ben. Moet zeggen dat ik het lastig vind om keuzes te maken waar ik naartoe wil. Mijn Deense kamergenoot laat mij weten hoe haar bungalow bevalt op Koh Lanta, misschien dat ik haar nog wel opzoek, wie weet…

Geinig is nog dat ik op het vliegveld nog 2 jongens tegenkwam met wie ik de kookcursus had gedaan, zij zaten in hetzelfde vliegtuig! Zo zie je maar. En hoe kan je je tijd het beste invullen op het vliegveld? Juist, massage! Half uur voetmassage dit keer! Inmiddels ben ik aangekomen in mijn hostel in Ao Nang, Krabi. Kan niet wachten om te zien hoe de stranden er hier uitzien!!

Reacties

Reacties

margareth

Weer een heel leuk verhaal Suus echt fijn om te lezen !! ;))

Sam

Leuk die kookcursus! Nu al zin in een Thais gerechtje a la Suus :)
En Hoe is Krabi? Als je trouwens nog iets leuks fouts met goude glitter tegen komt, kopen voor ons! Toppers is disco met gouden of kleurrijke touche ;)
Dikke kusss!

Joke

Ha Susanne, wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen en wat kan je het goed verwoorden. Het gaat allemaal goed hè en wat maak je veel mee. Echt een super ervaring voor je en ik vrees dat naar nog veel meer gaat smaken. Ik kijk uit naar je volgende verslag! Liefs van ons. P.s. Ik reageer nu pas weer omdat we een weekje naar Spanje geweest zijn. Dag lief nichtje....GENIET!

Ilonka

Ik schuif ook aan als je de uitdaging thais koken eenmaal thuis aangaat! Heerlijk weer je verhaal te lezen, reizen we toch nog een beetje mee! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!