suusgb2.reismee.nl

Pai

Pai wordt omschreven als een hippie-achtig dorpje waar een beetje een layback sfeertje hangt. Op het moment dat we Pai binnen reden de vorige avond merkte je duidelijk het verschil met de vorige steden die ik bezocht had. Leuk, hier hou ik wel van!

De beste manier om de omgeving van Pai te leren kennen is op de scooter. Ergens was ik toch wat huiverig want heb al zoveel mensen gezien die flink onderuit zijn gegaan, maar in Pai schijnt het goed te doen te zijn. Dus.... dag 1 gelijk scooter gehuurd. Terwijl ik bezig was met invullen van papieren sprak Sanne een paar andere Nederlanders die op het punt stonden om de bergen in te gaan en wij konden met ze mee, hoppa. Wel zo gezellig en zij wisten al een beetje waar we heen moesten, net zo makkelijk!In het begin een beetje onwennig maar al snel ging het goed. Lekker beetje tuffen door het platteland, heel leuk, we gingen dwars door dorpjes heen waar de varkens en kippen allemaal los liepen, beetje opletten dus. Ook het aantal zwerfhonden is hier aanzienlijk dus ook daar was het voor uitkijken.

Onze eerste stop was Pai Canyon. Na een flink aantal treden omhoog in de brandende zon blij dat ik er was en wow, wat is dit mooi. Een soort van smalle paden met aan beide kanten afgronden waar je U tegen zegt. Je kan hier dan ook een wandeling over die smalle paden doen maar voor de foto op een smal randje staan vond ik al heldhaftig genoeg. De paar stappen heen ging goed want ik keek alleen naar mijn voeten maar toen ik eenmaal naar beneden had gekeken stond ik toch wel met knikkende knieën zo van, hoe draai ik hier om... dus maar even in de schaduw gaan zitten en van het uitzicht genieten.

Toen weer terug naar de scooter en weer stukje verder tuffen en gestopt om een drankje te doen. Hier kon je een sapje 'kopen' dat ze zelf gemaakt hebben van hun eigen tuintje, superlekker! Ik zeg 'kopen' want je kon een donatie doen als je het wilde, er was geen vaste prijs. Er hingen hier 4 hangmatten waar we flink wat tijd rustig aan gedaan hebben.

De volgende stop was de Mo Paeng waterval. Bij voldoende regenval is dit zelfs een natuurlijke glijbaan over de rotsen. Alleen is alles hier op het moment kurkdroog dus de waterval viel tegen, al was het een mooie plek (wel eerst flink klauteren om omhoog te komen) en zeker de moeite waard. Leuk om te zien was hoe de locals hier aan het zwemmen en spelen waren!

Inmiddels ging de zon al bijna onder, 2 gingen nog naar een viewpoint om de zonsondergang te bekijken maar ik en 3 anderen gingen toch maar terug zodat we niet in het donker terug hoefden.

Al met al een geslaagde dag. Wel jammer dat het zo droog is nu, normaal schijnt het noorden van Thailand echt supergroen te zijn maar je ziet wel echt dat er behoorlijk wat water nodig is. Misschien dat ik ooit toch nog eens terug ga, maar dan in september/oktober, na het regenseizoen.

's Avonds nog wat rondgelopen door het dorpje langs de vele kraampjes en nog wat gegeten. Daarna moest ik concrete plannen maken voor de volgende dagen. Sanne ging eind van de volgende dag richting Laos en ik had bedacht dat ik wel zin had in een superluxe hotel met zwembad om even helemaal niks te doen, behalve beetje zonnen, zwemmen en lezen. Dus zo gezegd zo gedaan en er was nog iets beschikbaar wat helemaal aan mijn eisen voldeed, dus geboekt.

De volgende ochtend nog de scooters terug gebracht, even langs de 7-eleven en afscheid genomen van Sanne. Met de tas naar de hoofdstraat om vervoer te zoeken naar mijn hotel. Dat lukte snel, dus 10 minuten later was ik alweer aan het inchecken. Dit hotel ligt net buiten het dorpje de berg op waardoor je prachtig uitzicht hebt op de vallei. En echt, ik kon wel een vreugdedansje doen toen ik mijn kamer zag, zoveel ramen en wat een uitzicht!!

Deze middag bij het zwembad gelegen en lekker rustig aan gedaan. Uiteindelijk nog met 2 Nederlanders in gesprek geraakt bij wie ik achterop de scooter ben gesprongen om hapje te eten in het dorpje.

Vandaag ook weinig ondernomen, vanmiddag begon het zelfs nog even te spoken, regen en onweer (!!) Maar dat was al snel weer voorbij. Net nog even mijn was opgehaald, heerlijk die laundry service :-)

Ik heb voor morgen een minivan geregeld. Tot 12u kan ik nog beetje zwemmen en zonnen (hopen dat de zon schijnt) en dan terug naar Chiang Mai! As maandag vertrekt mijn vlucht vanuit Chiang Mai naar het zuiden, wel zo prettig als ik alvast in de buurt ben...

Ook nu heb ik trouwens weer een huisdier. Een gekko loopt hier rond over de muren, gister ook al en weinig last van gehad maar nu maakt hij volgens mij zo nu dan hard vreemd geluid, kan dat?!

Reacties

Reacties

Leon, Sam en Esmee

Jemig suus wat ziet het er allemaal goed uit zeg.
Een prachtig land en onwijs leuk je verhalen te lezen net alsof we er een beetje bij zijn.
De mailtjes zaten bij mij ook in de spam box dus vandaar dat ik alles nu pas lees.
Wat een ervaring zeg en wat een prachtige fotos.
Hou ons maar lekker op de hoogte en geniet er van.

Rob, Wendy, Finn en Senna

Wat een onwijs leuke verhalen allemaal Suus. Wat een ervaring is dit joh, wat leuk ook dat je zoveel mensen ontmoet maar toch lkkr je eigen ding kan doen. De tijd vliegt zo voorbij denk.... Heel veel plezier nog en wij wachten weer met smart op je volgende verslag en foto's. Dikke x en knuffel van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!