suusgb2.reismee.nl

Ayutthaya

Vandaag ging wederom de wekker vroeg, om 5.15u. Het plan was om samen met Sanne een taxi te delen naar het station waar zij naar Ayutthaya zou gaan en ik de trein zou pakken naar Kanchanaburi. Maar ik had mijn plannen de vorige avond gewijzigd en dus ging ik met Sanne mee.

Om 7u vertrok onze trein naar Ayutthaya. Op het station eerst even treinticket gekocht naar Ayutthaya voor 20 bath (€ 0,50) en ook gelijk voor de nachttrein die avond van Ayutthaya naar Chiang Mai. Superleuk, de treinrit naar Ayutthaya. Wel warm maar alle ramen open en de ventilatoren maakte het goed. Natuurlijk een foto gemaakt dat ik uit het raam hang :-) waarbij je goed moest opletten dat er niets aan kwam, want die trein rijdt werkelijk overal dicht langs en dwars door dorpjes heen.

Om 8.30u kwamen we aan in Ayutthaya, tassen gedropt en fietsen gehuurd. Ayutthaya bestaat voornamelijk uit (ruïnes van) tempels. Op de fiets kan je mooi door het centrum fietsen en vang je nog wat wind, want jezum, wat was het heet!! Eind van de ochtend hielden we het dan ook voor gezien en was een zwembad het enige waar we zin in hadden. Onze nachttrein vertrok tenslotte pas om 19.45u. Wij bij een superluxe hotel naar binnen gestapt, gevraagd of ze een buitenzwembad hadden waar wij gebruik van konden maken. En dat kon..... halleluja!! Kosten 170 bath (€ 4,25), lachertje toch?! Wij spullen gehaald en de rest van de dag heerlijk gezwommen (op het dak) en in de chillmodus.

Om 19u nog even langs de 7-eleven (echt een begrip hier in Thailand, is een supermarktje op iedere hoek van de straat), pizza-tosti gegeten, wat versnaperingen gekocht en op naar de trein. Sanne sliep een paar wagons verder dus die zag ik de volgende ochtend weer. Echt een leuke ervaring die nachttrein. Al heel snel werden de zitjes omgebouwd als bedden (boven- en benedenbed), kon je je gordijntje dichtdoen en had je lekker een plek voor jezelf. Toppie, eindelijk tijd om mijn boek te lezen. Na een redelijke nacht om 6u wakker, gordijntje open en van het uitzicht genieten, wauw! Groen/bergen/bossen/zonsopgang gingen aan mij voorbij! Er zijn vervelende manieren om wakker te worden.

Om 7.15 kwamen we aan in Chiang Mai. Sanne werd opgepikt om naar haar hostel gebracht te worden en omdat ik nog niets had ben ik met haar mee gegaan. Even aankijken of er een plekje over is voor mij, en dat lukte! 2 nachten voor 400 bath (€ 10,-), goed geregeld.

Het is nu bijna 10u, komende uurtjes even rustig aan doen en bekijken wat er hier allemaal te doen is. Leuk, ik heb er hoge verwachtingen van dus ben benieuwd!

Reacties

Reacties

Astrid

Jeetje Suus, wat een enorm leuke reis ben je aan het maken. Goed dat je al mensen bent tegen gekomen die je hebben verteld wat je wel en vooral niet moet doen. Scheelt toch dat je dan meteen door kunt naar de mooie plekjes!
Zo'n nachttrein is volgens mij echt een belevenis op zich. Leuk!
Veel plezier komende dagen! X

margareth

Weer eens super leuk verhaal! Ga maar even relaxen XX Pap en Mam

Suus

Lekker bezig Suus!! Super leuk om te lezen, enjoy:-)

Sissie

Wow sis ! Gaaf allemaal en die foto ben benieuwd en dat zwembad moet echt te gek zijn geweest . Dikke kus

Sam

Waauuw, leuk Suusie!! Heel leuk om te lezen.
Die nachttrein, geweldig ja! Grappig dat je schema nu al weer omgegooid is, fijn dat je een maatje gevonden hebt.
Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal!
Have fun en dikke kus

ilonka

Fijn dat je iemand gevonden hebt om een stukje samen te reizen! Blijven schrijven, erg leuk om te lezen! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!