suusgb2.reismee.nl

Bangkok

Zo, na al die tijd voorbereidingen nu ineens op Bangkok. Eerst maar eens wat geld gepind en op zoek naar een taxi. Op naar mijn hostel! Dit lijkt makkelijk maar mijn hostel was voor de taxichauffeur onvindbaar, lekker dan. Eruit gezet worden en de rest lopen leek mij een heel slecht idee omdat op straat het Thais nieuwjaar goed gevierd werd wat inhoudt dat je sowieso een nat pak krijgt. Na flink wat navraag kwam het uiteindelijk toch goed. De avond met wat andere reizigers gekletst en verder weinig ondernomen.

De volgende dag ging het dan gebeuren, op verkenning. Gelijk kwam mijn waterdichte zak en go-pro goed van pas want het droog houden zit er echt niet in vandaag. Na een paar uur te hebben rondgelopen gaf ik het op, heet/druk/chaotisch/vermoeid, tempels waren dicht vanwege het Thais Nieuwjaar (Songkran). Ik pakte een taxi terug naar Khao San Road. Daar zou het helemaal los gaan met de watergevechten en verkoeling kon ik goed gebruiken. Daar wat gegeten en gedronken en terug naar het hostel waarna ik de rest van de dag weinig meer heb ondernomen.

De derde dag (vandaag) het wekkertje om 5.30u (!). Om 7 uur begon een 5 uur durende fiets- boottocht door en om Bangkok, superleuk en heel veel gezien. Met 2 meiden die ik hier heb ontmoet 's avonds wat gegeten en vervolgens terug naar mijn hostel. Weer reisverhalen aangehoord van anderen waarna ik besloot (om 22u) mijn plannen voor de volgende dagen te wijzigen. Kanchanaburi met de Erawan watervallen doe ik niet. Het stadje schijnt echt een spookstad te zijn vanwege het laagseizoen en de watervallen zouden ook tegenvallen door de droogte. Het noorden dat ik daarna op de planning heb staan zou vele malen mooier, leuker en veel meer te doen zijn dus... het hostel die ik gisteren geboekt had maar weer geannuleerd. Sowieso wil ik wel weg uit Bangkok want dit is toch echt mijn ding niet voor langer, dus ga ik morgen met een andere meid om 6u richting het treinstation. Eerst naar Ayutthaya een dagje tempels bekijken en 's avonds de nachttrein naar Chiang Mai, in het noorden.

Nu lekker slapen want over een kleine 5 uur gaat het wekkertje weer :-)

Reacties

Reacties

Ilonka

Wat nou vakantie? Zo te lezen keihard bikkelen! Leuk om zo te lezen Suus! xxx

margareth

Fijn dat je met iemand open pad gaat :)) leuk geschreven !

Sissie

Knap gedaan hoor sis. Gelukkig Alles Gevonden. Leuk omte horen dat je andere mensen leert kennen! ! Dikke kusss

petra

Klinkt goed hoor suus! Is altijd afwachten in een vreemd land/stad . Gezellig zoveel andere reizigers, veel plezier!

brigitte

De reis en aankomst is dus goed verlopen. ????
Goed om te horen dat er zo makkelijk contact gelegd wordt.
Op naar de volgende plekken!!

brigitte

Oeps, schiet langs de vraagtekens.... Foutje.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!